Hoe kan ik titels aan mijn profiel toevoegen?
Momenteel is het niet mogelijk om zelf titels toe te voegen. Mail de titels die u wilt toevoegen naar communicatie@deschrijverscentrale.nl, dan zorgt de Schrijverscentrale dat deze z.s.m. op uw profielpagina verschijnen.
Waarom staat mijn profiel nog niet online?
Na het uploaden van uw profiel duurt het circa één dag voordat deze zichtbaar is op de website. Let op dat u een profielfoto hebt geupload. Zonder profielfoto wordt uw profiel niet zichtbaar. Staat het profiel na een dag nog niet online? Neem dan contact met ons op via communicatie@deschrijverscentrale.nl
Wanneer wordt het honorarium uitbetaald?
Rond de vijftiende van de maand worden de honoraria uitbetaald. Al uw financiële vragen kunt u mailen naar: financieel@deschrijverscentrale.nl
Waar kan ik mijn contract vinden?
Contracten zitten als bijlage in de mail én kunnen in uw online account worden ingezien. We raden aan om het contract voor de zekerheid ook op te slaan of uit te printen.
Met welke medewerker moet ik contact opnemen met een vraag over een specifiek contract?
In het referentienummer dat in uw contract wordt vermeld, vindt u de initialen van de medewerker die u geholpen heeft. Houd bij (telefonische) vragen uw referentienummer bij de hand, zodat onze collega’s u naar de juiste medewerker kunnen doorverbinden. Het is ook mogelijk om op de contractmail te replyen.
Wegens ziekte of overmacht wil ik het contract wijzigen, is dit mogelijk?
Mail bij vragen over het wijzigen van uw bemiddeling naar jeugd@deschrijverscentrale.nl of volwassenen@deschrijverscentrale.nl en vermeld daarbij het referentienummer dat in het contract vermeld staat. Onze medewerkers zorgen dan dat uw vraag z.s.m. wordt beantwoord. Bij spoed raden wij aan om te bellen naar +31 (0)20 820 26 55 (afdeling jeugd) of +31 (0)20 820 26 50 (afdeling volwassenen).
Ik heb contact met een organisator, maar wil graag dat de Schrijverscentrale de zakelijke afhandeling regelt. Is dit mogelijk?
Indien u rechtstreeks contact heeft met een organisator, kunt u in een mail aan de organisator laten weten dat de Schrijverscentrale de zakelijke afhandeling regelt. Zorg ervoor dat de Schrijverscentrale op de hoogte is door jeugd@deschrijverscentrale.nl of volwassenen@deschrijverscentrale.nl in de CC te zetten.
Mijn e-mail adres is gewijzigd, aan wie moet ik dit doorgeven?
Auteur: Als uw e-mailadres is gewijzigd, dan kunt u dit doorgeven aan jeugd@deschrijverscentrale.nl of volwassenen@deschrijverscentrale.nl
Nieuwsbrief: Is uw e-mailadres gewijzigd, maar u wilt wel de nieuwsbrief blijven ontvangen? Geef het nieuwe e-mailadres dan door aan communicatie@deschrijverscentrale.nl.
Moet ik als schrijver btw berekenen?
Zoals iedere ondernemer is ook de schrijver omzetbelasting verschuldigd over de inkomsten. Er is echter een uitzonderingsregeling voor schrijvers (e.d.).
Voor informatie over deze uitzonderingsregeling zie: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/vrijstellingen/vrijstelling_voor_componisten_schrijvers_cartoonisten_en_journalisten